۱۳۹۷-۰۹-۱۵ - ۱۴:۲۴:۰۸
 yogatech

ورزش در هوای سرد مضرات فواید راه مقابله با عوارض بدن ما انسان ها به طور طبیعی سرمای زی

ورزش در هوای سرد (مضرات،فواید،راه مقابله با عوارض)

بدن ما انسان‌ها به طور طبیعی سرمای زیاد را تحمل نمی کند و بهترین حالت این است که  دمای داخلی بدن مان نزدیک به ۳۷ درجه باشد. وقتی این دما افت می‌کند، بدن سیستم دفاعی خود را به‌منظور محافظت از اعضا  فعال می کند.  اما این فعال سازی به معنی آن نیست که در فصل سرما نباید به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری  بپردازیم بلکه باید از پوشش مناسب استفاده کنیم.

عضلات سفت می‌شود
به‌ محض قرار گرفتن در هوای  سرد عضلات منقبض  و سفت می شود درنتیجه حرکت بدن محدود خواهد شد   و   در شروع  دو چرخه سواری، پا زدن چرخ کمی سخت می‌شود. برای پیشگیری قبل از این که دوچرخه‌سواری را شروع کنید بدن خود را گرم‌کنید.

خون به سمت داخل جریان پیدا می‌کند
قبل از هر چیز بدن از اعضای داخلی حمایت خواهد کرد. یعنی  این که جهت جریان خون از قسمت‌های تحتانی بدن به قسمت مرکز بدن تغییر پیدا می‌کند و به همین دلیل دست‌وپاهای فرد با کمترین کاهش دمایی سرد می‌شود؛ بنابراین با پوشش مناسب بدن خود را گرم نگه ‌دارید.

ضربان قلب تغییر پیدا می‌کند
به ‌طورمعمول، ضربان قلب در پاسخ به سرما  پایین می آید؛ زیرا قلب خون کمتری  را به  پوست و قسمت‌های تحتانی بدن  پمپاژ می‌کند. این فشار اضافه باعث افزایش در فشارخون نیز می‌شود؛ پس خود را خوب بپوشانید.

راه های هوایی انقباض پیدا می‌کند
تنفس در هوای سرد و خشک باعث می شود فرد نفس کم بیاورد یا حتی در مورد افراد مستعد، به مشکلات تنفسی منجر شود. بهتر است قبل از شروع به ورزش،  بدن خود را گرم ‌کنید تا دچار کمبود نفس نشوید. سعی کنید از ماسک دهان نیز استفاده کنید تا هوای گرم از دهان به ریه منتقل شود.

آب‌ریزش بینی دارید
وظیفه بینی گرم و مرطوب کردن هوایی است که وارد ریه می‌شود. زمانی که هوای سرد و خشک تنفس می‌کنید، تولید خلط در بینی افزایش پیدا می‌کند و این امر به تشدید آب‌ریزش بینی  منجرمی‌شود.
@yogatech