۱۳۹۷-۰۸-۲۵ - ۰۹:۰۰:۰۰

ورزش

|

فوتبال

پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال از نظر کسب درآمد از تبلیغات+تصاویر


به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  طرفداری،  این روزها اسپانسرها، منبع اصلی درآمد باشگاه ها محسوب می شوند؛ در این میان باشگاه های بزرگ اروپا هدف اصلی اسپانسرها به حساب می آیند و رقابت شدیدی میان آنها برای همکاری با این باشگاه به وجود می آید. اسپانسرهای روی پیراهن تیم ها، بهترین ویترین برای گسترش برند، تبلیغات و کسب درآمد است. هر باشگاه از یک اسپانسر ورزشی که تولید کننده محصولات ورزشی و البسه آنهاست بهره می برد و یک یا چند اسپانسر تبلیغاتی نیز روی پیراهن باشگاه ها نقش می بندد. 


در ادامه به نقل از  AS  به مرور پردرآمدترین باشگاه ها از لحاظ برخورداری از اسپانسرهای ورزشی و تبلیغاتی می پردازیم. تیم های اسپانیایی و انگلیسی در این زمینه گوی سبقت را از رقبا ربوده اند و با فاصله در صدر جدول هستند. در این میان رئال مادرید بیشترین درآمد را از اسپانسرهای حک شده روی پیراهنش به دست می آورد.


1. رئال مادرید؛ 180 میلیون یورو در هر فصل (110 میلیون یورو از آدیداس و 70 میلیون یورو از خطوط هواپیمایی امارات)



2. بارسلونا؛ 160 میلیون یورو در هر فصل (105 میلیون یورو از نایکی و 55 میلیون یورو از راکوتن)



3. منچستریونایتد؛ 151 میلیون یورو در هر فصل (85 میلیون یورو از آدیداس و 66 میلیون یورو از شورولت)



4. چلسی؛ 114 میلیون یورو در هر فصل (68 میلیون یورو از نایکی و 46 میلیون یورو از یوکوهاما تایرز)



5. آرسنال؛ 114 میلیون یورو در هر فصل (68 میلیون یورو از پوما و 46 میلیون یورو از خطوط هواپیمایی امارات)



6. بایرن مونیخ؛ 90 میلیون یورو در هر فصل (60 میلیون یورو از آدیداس و 30 میلیون یورو از T-Mobile)



7. لیورپول؛ 80 میلیون یورو در هر فصل (34 میلیون یورو از نیو بالانس و 46 میلیون یورو از استاندارد چارتر)



8. سیتی؛ 74 میلیون یورو در هر فصل (23 میلیون یورو از نایکی و 51 میلیون یورو از خطوط هواپیمایی اتحاد)



9. تاتنهام؛ 74 میلیون یورو در هر فصل (34 میلیون یورو از نایکی و 40 میلیون یورو از AIA)



10. پاری سن ژرمن؛ 50 میلیون یورو در هر فصل (25 میلیون یورو از نایکی و 25 میلیون یورو از خطوط هواپیمایی امارات)



11. یوونتوس؛ 40 میلیون یورو در هر فصل (23 میلیون یورو از آدیداس و 17 میلیون یورو از جیپ)



لازم به ذکر است این دو مورد تنها بخشی از اسپانسرهای هر باشگاه محسوب می شود و باشگاه ها در طول یک فصل با شرکت ها و کمپانی های دیگر نیز قراردادهای تجاری بزرگی امضا می کنند و درآمد زیادی به دست می آوردند. (اسپانسر مربوط با اتومبیل، لباس های رسمی، تبلیغات روی لباس های تمرینی، تبلیغات دور زمین، اسپانسرهای جانبی پشت پیراهن و غیره)


اخبار مرتبط در شبکه های اجتماعی